Kanooon helg

Denna helgen har vart kanon.

Fredag : jag tog bussen upp till Sofia direkt efter att jag slutat. Var lite svårt att veta var man skulle av när inte känner igen sig och busschaffören snackar spanska. Men han lyckades förstå mig och säga till när jag skulle av. Kristine hämtade upp mig och vi for till Sofia för käk och movie. Ebba och Freja var där och Sofia bjöd på kyckling ,klyftpotatis, beasås och hembakat bröd. Så jäkla göttigt ! Vi avslutade med lite fruktsallad. Vi hamnade i soffan för att kolla på vår kära vän Harry P, love him ! Jag och Freja skulle sova över, eftersom vi skulle vara med i ett lopp i Manhattan beach på lördagen. Somnade runt två och runt halv sju var det dags att gå upp igen.

Lördag: Gick upp runt halv sju för att göra oss iordning och tagga inför loppet på 1 mil ! Kristine kom tidigt för hon skulle också vara med. Vi vart lite sena så på vägen dit mötte vi alla som redan startat, haha var lite stelt att gå till starten som redan börjat ;)
Vi tog en pw runt hela loppet, var riktigt kul! Väl framme i mål möttes vi av Sofias värdpappa och S som tog målkort på oss hehe. Han bjöd oss även på frukost på ett mysigt café.

Vi drog hem till Sofia för att fräscha till oss efter loppet och drog sedan till downtown long beach. Väl där mötte vi upp en tjej som heter Jessica för att kolla när USC trojans hade hemmamatch , de spelar amerikans fotboll. Så sjukt kul att kolla på, verkligen en kanonmatch! Jessica hade själv spelat hemma i Sverige så hon förklarade mycket om spelet för oss, göttigt ! När matchen var slut drog vi hem fixade oss ännu mer och drog på nästa match, nämligen David Beckham och hans LA Galaxy på hemmaplan. Görsköj att se Beckham så close! Laget sög dock rätt hårt. Men han var ganska stilig. Vi drog tio min tidigare för att slippa kön och sprang på vägen ut på ingen mindre än Victoria Beckham med deras nya dotter. Jag och Ebba freakade ut och sprang ut genom arenan för att kolla om vi kunde få syn på henne igen. Men hon hade dragit haha. Vi var i extas! Anyway, efter matchen drog vi till Ebba för att slagga . Vi badade i pool och drack vin, mysigt!

Söndag: Söndagar betyder lucia träning för mig och mina hpfriends. Vi ska nämligen vara med i ett luciatåg på en svensk julmarknad i början på december. Kanonkul ! Det är en svensk kvinna som håller i detta och hon är hur trevlig som helst, bjuder på fika medans vi sångtränar.
Tydligen är det en svensk kändis som kröner lucian varje år och det är snacka om att det ska vara Alexander Skarsgård iår. Woooooop wooop!
Efter lucian drog vi till Santa Monica för lite sol på beachen. Soft! Jag tog bussen hem och fick reda på att jag är ledig måndag och tisdag.

Nu sitter jag och ska snart iväg på spinning med min Amerikanska granne och vän Maddie. Gör go tjej som jag brukar hänga med i veckorna :) efter det ska vi mysa till det med lite gossip girl.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0