HALLÅÅÅ GÖTEBORG

Jäkla skitblogg. Skrev ett svin långt och spännande inlägg i förrgår, tror du inte att allt försvann? JO! Så jag får helt enkelt göra ett nytt försök! Funkar inte att lägga upp bilder heller, får lösa det. Förra helgen på lördagen åkte vi alla brudar utom Ebba som var iväg med sin familj till Sofia i Manhattanbeach för att hyra cyklar. Vi gjorde det och cyklade hela vägen till Venice Beach. Kommer inte ihåg exakt hur lång tid det tog, men tippar på typ 1,5 timma en väg eller något. Det var kanon kul, vi var jag, Freja, Kristine, Sofia och Karin. När vi kom hem till Sofia igen drog vi och handlade för att kunna laga tacos på kvällen. Eftersom Soffan skulle jobba kväll passade det kanon att vara hos henne. Vi lagade tacos och åt fruktsallad framför Harry Potter nr 1. Vi älskar Harry P. Våran grupp vi har på facebook för att planera helger osv tillsammans heter HPRM = Harry Potter Rock Musen. Heheh. De flesta av oss somnade i soffan trötta efter cykelturen! Jag och Sofia gick och la oss runt halv två för då kom hennes värdföräldrar hem. På söndagen var det igen dags för INNEBANDY. Söndagen är numera min favoritdag i veckan, inte ens OK att längta till söndagen. Men det gör jag. Vi lirade gött med grabbarna i två timmar, drog hem för att käka lunch och åkte sedan för att köpa mig en dator. Äntligen. Betalade drygt 8000 svenska kronor och då fick jag 100 dollar rabatt för att jag sa att jag var student ! Köpte även lite annat smått och gött. På kvällen hade vi Lucia träning, det var kul att tralla lite igen. Veckan som kom efter det bestod endast av jobb och körkortsplugg, förutom på tisdagen då några i vårt lilla gäng (Jag, Karin, Kristine och Sofia) drog till en bar i downtown för att gå på en skandinavisk talangjakt typ. Mina bruttor lärde känna Pappa Dee när det var på kräfskiva under tiden min pappa var här. Så han bjöd in oss och fixade in oss bakvägen eftersom två av oss inte är 21. Det var en kul kväll, kom hem runt halv ett och skulle upp och jobba dagen efter men det var lunch. Vissa sjung bra och vissa inte bra hehe, men det var kul ändå! På Fredagen var det äntligen dags för mitt teoriprov, om BOOOOM vad jag klarade det. Hade endast två fel av 36. Goo känsla. Nu ska jag bara boka min uppkörning och sedan är det klart. Alla stod i små bås med sitt papper med frågor och man fick hur mycket tid på sig som helst. Hade man velat fuska hade det vart möjligt, inte konstigt att alla har körkort här haha. Efter att jag slutat den dagen drog jag upp till Natasha och hennes kusin i Hollywood, Vi käkade middag och däckade ganska tidigt. Natasha kom hit i torsdags och stannar tills den 31 oktober. På lördagen så käkade vi frukost på IHOP, det är ett pannkakshus typ. Det var gott , och tjockt. Sedan handlade vi lite till hennes kusin och drog sedan på Hollywood Sightseeing. Vi såg hollywood skylten och massa kändisars hus. Typ Beckhams, Brangelinas, Jlo, Michael Jacksons osv. Det var kul och framför allt kul att träffa Natasha igen :) Jag drug hem på kvällen för att skära ut pumpor och baka kakor med familjen, det var myys! Min pumpa blev faktiskt bra och de vart impade av mig hehehe. På söndagen lirade jag Innebandy själv eftersom Sofia var iväg med sin familj. Det gick bra även fast det vart lite tomt utan henne. Men jag satte iallafall minst två mål och gubbarna var nöjda med mig. Jag drog efter det upp till Natasha och Filip igen och vi hängde lite på Rodeo Drive, det var några i en sightseeing buss som trodde vi var kändisar för alla i bussen vände sig om och pekade och vinkade åt oss. HAHA, undrar vilka de trodde vi var. Jag skulle sedan dragit på lucia men varken jag eller gpsn kunde hitta vägen så jag fick fara hem igen, lite tråkigt med inte mycket att göra. Idag är det min fina systers födelsedag, vibade lite med henne imorse för att säga Grattis . Kan inte fatta att hela familjen kommer hit vid jul. Tjohoooo PUSSS

Kommentarer
Postat av: Cookie

Skriv lite längre nästa gång så att det tar mer än 14h och läsa inlägget. Tur man inte har dyslexi, skulle det väl tagit 24... Du = söt.

2011-10-27 @ 07:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0