2011-12-08

Kör en liten snabb sammanfattning från i helgen. I fredags fyllde min ena tjej år. 8 år, hon hade kalas på en rullskridskorink. Jag och hennes kusin som är 17 och supergo åkte med och gled runt på rullskridskor. Det var första gången jag stod på ett par sådana men det var lika kul för det. Födelsedagsbarnet var nöjd och hon fick massor av paket. Vi drog hem och jag blev upphämtad av Freja, Ebba och Sofia. Vi drog till Kristines värdmormor och morfar för att käka middag och fira sötis sofia som blivit en gammal kärring. Det var myys. Vi slaggade där för att vakna upp på lördagen och baka lussekatter, pepparkakor och laga köttbullar. Fler tjejer tillkom och vi hade senare på kvällen "svenskt julbord" Det var en löjligt mysig dag. På söndagen var det dagen som vi alla väntat på, nämligen SVENSK JULMARKNAD OCH DÄRMER LUCIAUPPTRÄDANDE !! Vi kom dit vid nio och vi hade två föreställningar, 12 och 3. Vi såg en del svenska "kändisar" där. Blandannat Bingo Rimer med frugan Katrin och bebben. Anna Anka och massa andra Hollywoodfrugor. Jag såg även skådespelerskan Helena Mattsson och hennes syster. Det var helt enkelt kul ! Min värdpappa och de två äldsta barnen kom och kollade runt lite, de missade tyvärr uppträdandet men de gillade marknaden. Även några från mitt och Sofias innebandylag kom för att kolla på oss. I veckan har det inte hänt alltför mycket. Jag väntar fortfarande på att LA boxing ska öppna, vilket de skulle gjort för två veckor sedan.. Skumt. Jaja jag springer lite på vårt löpband i garaget i väntan på detta. Idag fick jag brev från farmor och farfar. Satt och läste det när den lilla killen knaprade på lite kex. Farmor skrev att de saknar mig väldigt mycket, jag började såklart gråta och då kom han fram och höll mitt huvud i sina händer och sa kaaro, sedan kramade han mig. Världens sötaste. Igår var jag med Sofia och hennes två killkompisar från Sverige. De var roliga ! Var så nära på att boka med en resa till vegas imorgon över helgen, men min magkänsla hängde inte på så jag får ta det en annan helg. I helgen ska Ebbas värdföräldrar ha fest. Vi ska vara där ! Kuuul. PUSS hoppas ni får mycket snö !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0